Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

#1
 POPIKOSTAS




CELUI QUI DOIT MOURIR-HE WHO MUST DIE-Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ (1957) DVDRip - ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ/ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ



ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΟΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Νίκος Καζαντζάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ: Ben Barzman, Jules Dassin, Andre Obey
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Jules Dassin
ΜΟΥΣΙΚΗ: Georges Auric
ΠΑΙΖΟΥΝ: Melina Mercouri, Jean Servais, Carl Mohner, Gregoire Aslan, Gert Frobe, Teddy Bilis, Dimos Starenios, Panos Karavousanos, Nasos Kedrakas, Rita Mousouri, Olympia Papadouka κ.ά.
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1957
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123 min
ΓΛΩΣΣΑ: Γαλλικά- Ελληνικά
ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ: Ελληνικοί Ενσωματωμένοι στο container και σε ξεχωριστό αρχείο (srt)
DVDrip-SUBrip: Gandalf

ΥΠΟΘΕΣΗ

Κρήτη 1820, υπο τουρκική κατοχή.
Μια ομάδα ξεριζωμένων φτάνει στο χωριό που έχουν έθιμο να κάνουν την αναπαράσταση των παθών κάθε Μεγάλη Εβδομάδα με ήρωες κατοίκους του χωριού.
Υπάρχει ο Χριστός, υπάρχει ο Ιούδας όπως κι η Μαγδαληνή.
Μόνο που στον μικρόκοσμο της Ελληνικής εσχατιάς, οι ρόλοι μπερδεύονται με την πραγματικότητα για να ξεπηδήσει μια πανανθρώπινη αλληγορία για την ανάγκη μας να κρατηθούμε από κατασκευασμένα σύμβολα ξεχνώντας την ουσία της ύπαρξής μας.
Μια ταινία πολύ μπροστά από την εποχή της με ακραίο θεματικό άξονα.
Τολμηρή κινηματογράφηση, αποτέλεσμα ενός μεγάλου έρωτα του Ζυλ Ντασέν με την Μελίνα Μερκούρη, μετά την γνωριμία τους και τον διπλό θρίαμβό τους στις Κάvες, αυτός με το Ριφιφί κι εκείνη με την Στέλλα του Μιχάλη Κακογιάννη.
Η Μελίνα μαγνητίζει με το στυλ ακόμη και σήμερα στο ρόλο του αιώνιου θηλυκού.

ΚΡΙΤΙΚΗ από Cine.gr
Όσο υπάρχουν άνθρωποι, ο Χριστός θα σταυρώνεται συνεχώς…

Υπάρχουν κάποιες ταινίες που θα έλεγα πως έχουμε κινηματογραφικό χρέος ως Έλληνες να τις παρακολουθήσουμε.
Μία από τις πρώτες είναι και αυτή η αληθινά σπάνια μεταφορά του αριστουργήματος του Νίκου Καζαντζάκη στην μεγάλη οθόνη.
Το Χριστός Ξανασταυρώνεται είναι η μία ταινία που πρέπει ένας σινεφίλ να παρακολουθήσει, ειδικά τις μέρες γύρω του Πάσχα.

Ο Jules Dassin δεν κινηματογραφεί γαλλικά, δεν τον ακολουθεί το νουάρ του δαιμόνιο, αλλά εικονογραφεί την μικρή ελληνική κοινότητα σαν γνήσιος Έλληνας.
Πολύ κοντά στην λογική του Κακογιάννη δείχνει να γνωρίζει την ντόπια μας ιδιοσυγκρασία, να σέβεται τους ιδιαίτερους πόνους μας, να αγαπάει αυτόν τον τόπο σαν δικό του.
Πιο ουσιαστικός κι από το Ποτέ την Κυριακή αναλαμβάνει να αναπτύξει τόσους πολλούς χαρακτήρες χωρίς να χάνει την μοναδικότητα του κάθε ενός και χωρίς να αφαιρεί από κανέναν την ουσία της τοποθέτησης του από τον συγγραφέα.

Είναι και από τις πραγματικά σπάνιες φορές (και αυτό πάει και για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου) που ξένοι για εμάς ηθοποιοί ερμηνεύουν Έλληνες, χωρίς να καταλαβαίνουμε την διαφορά εθνότητας.
Ο Jean Servais, ο υπέροχος Gert Frobe, ο Carl Mohner και οι υπόλοιποι «αλλοδαποί» δεν υπολείπονται τίποτα ως Έλληνες της Μελίνας Μερκούρη. Και όταν μιλάμε για την Μελίνα, εννοούμε μία ακόμα μεγάλη παρουσία στο γυαλί, η πρώτη της υπό την καθοδήγηση του τότε μελλοντικού της συζύγου.

Η έννοια «μεγάλη πνοή» κυριαρχεί παντού. Κάθε σκηνή έχει κάτι το επικό μέσα της, κάτι που θέλει να αιχμαλωτίσει το βλέμμα.
Υπάρχουν κι αυτά τα θαυμάσια χορωδιακά, που είτε τραγουδούν τον εθνικό μας ύμνο, είτε ψαλμό, είτε δημοτικό άσμα σου γεμίζουν την ψυχή με ευθυμία.
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία χαϊδεύει τα πρόσωπα και εκμεταλλεύεται στο έπακρον τις χάρες του κρητικού ήλιου. Το σκηνικό είναι γνήσιο και λιτό, με το ίδιο το χώμα να πρωταγωνιστεί στις αισθήσεις.

Κριτική Σύνοψη
Μία πολύ μεγάλη ταινία, που έχουμε χρέος να προωθούμε σαν Έλληνες και όχι, όπως δυστυχώς συνέβη, να την κρατούμε κρυφή μέσα σε αποθήκες. Ο Jules Dassin υπογράφει την καλύτερη του ελληνικότατη ταινία, η οποία μόνο κατά πρόσχημα ανήκει στην γαλλική κινηματογραφία.
Οι ξένοι ερμηνευτές «ντύνονται» Έλληνες, η Μερκούρη κεντράρει και πάλι τα βλέμματα, οι εικόνες είναι επικές ακόμα και που μιλάμε για μια μικρογραφία κοινωνίας, ενώ οι ήχοι  σου γεμίζουν την ψυχή.
Και όλα αυτά, ενώ σας άφησα να αναζητήσετε μόνοι σας την αθάνατη νοηματική του Νίκου Καζαντζάκη που, παρότι κινδύνευσε με αφορισμό (που στην ουσία πράχθηκε), είναι πιο Χριστιανός και πιο Έλληνας από όλους τους διώκτες του.
Μία, ακόμα, ευκαιρία να τον αναγνωρίσουμε ως τον εθνικό μας συγγραφέα.

Βαθμολογία: 4/5

Σταύρος Γανωτής


ΚΡΙΤΙΚΗ από Cine.gr
Κρήτη 1820.
Σ’ ένα κρητικό χωριό, όπου Έλληνες και Τούρκοι ζουν μαζί με κατανόηση κι ανοχή, ο παπάς ετοιμάζει την αναπαράσταση της Σταύρωσης του Χριστού με πρόσωπα διαλεγμένα απ’ τους κατοίκους του. Υπάρχει ο Χριστός, υπάρχει ο Ιούδας όπως κι η Μαγδαληνή.
Παράλληλα μια ομάδα ξεριζωμένων ελλήνων φτάνει στο χωριό την ώρα της προετοιμασίας και η άφιξη αυτή προμηνύει μεγάλες αλλαγές.
Το δραματικό δρώμενο θα καταλήξει σε εξέγερση εναντίον των Τούρκων, κι ο Μανωλιός – Χριστός θα γίνει ένας σύγχρονος χριστιανός μάρτυρας.

Οι παλαιότεροι σινεφίλ ίσως να θυμούνται τη αριστουργηματική αυτή ταινία του σπουδαίου και ανυπότακτου αμερικανού κινηματογραφιστή Jules Dassin, που πρόσφατα έφυγε από τη ζωή, ακολουθώντας τις ψυχές του Bergman και του Antonioni στο μεταθανάτιο ταξίδι που γεμίζει πόνο και νοσταλγία του θαυμαστές τους.

«O Χριστός Ξανασταυρώνεται» είναι η πρώτη ουσιαστικά συνεργασία του σκηνοθέτη με την μέλλουσα (και παντοτινή) αγαπημένη του Μελίνα Μερκούρη μετά την γνωριμία τους και τον διπλό θρίαμβό τους στις Κάννες - αυτός με το Ριφιφί κι εκείνη με την Στέλλα του Μιχάλη Κακογιάννη-.
Γυρίστηκε το 1957 εξ ολοκλήρου στην Κρήτη, την αγαπημένη πατρίδα του Νίκου Καζαντζάκη, και βασίζεται σε ελεύθερη απόδοση του γνωστού ομώνυμου έργου του. Ο Dassin με το σενάριο και την σκηνοθεσία του, πατώντας πάντα στις αρχικές σκέψεις και ιδέες του Καζαντζάκη, θέλει να δείξει ότι στον μικρόκοσμο της Ελληνικής εσχατιάς, οι ρόλοι τελικά μπερδεύονται με την πραγματικότητα για να ξεπηδήσει μια πανανθρώπινη αλληγορία για την ανάγκη μας να κρατηθούμε από κατασκευασμένα σύμβολα ξεχνώντας την ουσία της ύπαρξής μας.
Μια ταινία πολύ μπροστά από την εποχή της με ακραίο θεματικό άξονα και τολμηρή κινηματογράφηση.

Ακόμα, ο Dassin καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά το πηγαίο του film noir στυλ με καθαρά νεορεαλιστικές αποχρώσεις φτιάχνοντας έτσι μια προσγειωμένη, ώριμη ταινία ηθικού δράματος με δηκτικό εκφραστικό ύφος από το οποίο όμως απουσιάζει ο συναισθηματισμός.
Το επιθύμιο της ταινίας είναι ότι οι άνθρωποι δεν μαθαίνουν από την ιστορία τίποτα καθώς τείνουν να επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος.
Στον Dassin εκτός από αυτή την ιδέα υπάρχει και κάτι παραπάνω, μια υπόνοια αντι-εκκλησιαστικής χλεύης και παρωδίας.
Η κεντρική ειρωνεία που θέλει να τονίσει, όπως και ο Καζαντάκης έκανε πρωτύτερα, είναι ότι αυτοί που φαινομενικά είναι πιο κοντά στα διδάγματα του Χριστού, είναι αυτοί που στο τέλος τα απορρίπτουν και είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να θανατώσουν χωρίς χριστιανικές ενοχές έναν δεύτερο Χριστό.

Τέλος, στην ταινία παρελαύνουν αξιόλογοι ηθοποιοί της εποχής, όπως ο Jean Servais (παπα Φώτης), ο Maurice Ronet (Μιχελής), ο Gert Froebe (Πατριαρχέος) και άλλοι.
Ωστόσο η παρουσία και η ερμηνεία του Pierre Vaneck (Μανωλιός - Χριστός) είναι η πιο αξομνημόνευτη, καθώς υποδύεται τον αξιαγάπητο και συμπονετικό ήρωα του χωριού, που φέρνει στο νού τον πρότυπο χαρακτήρα του Χριστού, με προορισμό την δική του μεταφορική σταύρωση.
Επίσης εμφανίζονται και πολλοί έλληνες ηθοποιοί της εποχής (η Μελίνα σαν Μαγδαληνή συνεχίζει ακόμα και σήμερα να μαγνητίζει με το στυλ της στο ρόλο του αιώνιου θηλυκού), και με το πέρασμα των χρόνων είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με μια κινηματογραφική πρόταση που θα μας συγκινήσει, θα μας προβληματίσει και θα μας συναρπάσει.


Βαθμολογία: 9/10

Αθηνά Δημητρακοπούλου

[video][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



Κώδικας:
http://www.imdb.com/title/tt0050237/

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σπόιλερ:

General
Complete name                    : Celui.Qui.Doit.Mourir.1957.DVDRip.x264.(GR.Subs)
Format                           : Matroska
File size                        : 1.24 GiB
Duration                         : 2h 2mn
Overall bit rate                 : 1 450 Kbps

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.0
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 3 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@3.0
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration                         : 2h 2mn
Bit rate                         : 1 230 Kbps
Nominal bit rate                 : 1 250 Kbps
Width                            : 720 pixels
Height                           : 304 pixels
Display aspect ratio             : 2.35:1
Frame rate                       : 25.000 fps
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.225
Stream size                      : 1.05 GiB (85%)
Writing library                  : x264 core 79


Audio
ID                               : 2
Format                           : AC-3
Format/Info                      : Audio Coding 3
Codec ID                         : A_AC3
Duration                         : 2h 2mn
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 192 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Channel positions                : L R
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Stream size                      : 169 MiB (13%)
Language                         : French

Text
ID                               : 3
Format                           : VobSub
Codec ID                         : S_VOBSUB
Codec ID/Info                    : The same subtitle format used on DVDs
Language                         : Greek








Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Τρόποι Κοινοποίησης:
URL:
BBCode:
HTML: